Monday, January 4, 2010

Jamuan Perpisahan Tingkatan 2 Ibnu Battutah (2009)









Kat sini aku nak buh le beberapa keping gambar masa 2 B wat jamuan perpisahan. mula2 aku duk pk gak leh ke budak2 Form 2 ni wat keje..coz riso gak budak2 ni kan kecik lagi..tapi memandangkan dorang pun tau mami dorang ni serba busy kalohkan perdana menteri.maka dengan inisiatif dorang 1 kelas, maka berlangsung juga jamuan perpisahan akhir tahun. di tambah lagi, tahun depan aku dah tak jadi cekgu kelas dorang lagi (sedih gak...huhuhu) ye le, dah pegang 2 tahun dah kelas ni, dah kenal sorang perangai dorang ni...ada yang ganaz tapi cover ngan macho nye..ada yang cakap banyak...pot,pet,pot,pet...tak renti2...ada yang baek je...alim gitu (konon...hehe) ada yang senyap, bersopan penuh ayu...ada yang terus tak bunyi langsung! sape lagi kalo bukan anakku si Faridzuan...hehehe...susah beno nak dengar dia gelak, walau seco'et bunyi gelak...hahaha...takde...kalo ada, da lame aku wat kenduri kesyukuran...kekeke...tapi budak ni bagus...tiap kali aku masuk kelas, konfirm ada je budak yang kena sakat ngan aku...suka sangat tengok dorang epi...release tension kite sekejap...betul tak?..

tapi kalo time dorang bising...perghhhhhhh....leh wat aku kena darah tinggi plak...biasak le nakal budak2 sekolah...jadi cekgu ni kena banyak bersabar ngan karenah budak2...pelajar skolah menengah ni tak same cam plajar skolah rendah...pendekatan memang tak same...yang same cuma guna ilmu psikologi n pedagogi...

berbalik semula ke cite jamuan ni, jamuan kitorg wat 12/11/2009(Rabu)kul 3.30 - 5.00 petang. sehari seblum tu, aku dah ngangkut budak2 pompuan 2 org n 1 lelaki (sape lagi kalo bukan monitor kelas 2 b: zaki) ke P. Buntar. p beli barang2 cenderamata untuk students n cekgu yang ngajo dorang.. yang selebihnya pi kemas n bersihkan kelas...bile aku balik skolah, p la tengok budak2 ni wat keje, anak teruna sume ghaib..yang ada anak dara ku shj...geleng kepala aku di watnye..masa tu dah kul 6 ptg..aku kena cepat balik, kang kena tembak ngan M16 oleh si dia tercinta...mati aku...kekeke...dia cepat riso kalo aku kuar je dari umah...cayang katakan...kekeke...

jamuan berjalan ngan lancar..siap budak2 ni jemput Tn. Hj. Rahman n Ridzuan Sarip Dol skali...dorang kan last ngajo kat skolah ni..cekgu2 yang datang cume geng2 terdekat ku shj...tapi tak kisah, bagi aku yang penting budak2 ni gembira n enjoy masa tu...dorang epi sangat especially bila tak perlu pakai baju skolah masa jamuan tu...paham2 je la...kita dulu pun cam tu gak..kekeke...yang paling aku epi, bila budak2 ni wat surprise birthday party untuk aku...rase nak nangis..(aku memang takleh kalo bab2 camni, cepat sensitip sket..) tapi aku cover...mata dah nak berair, kontrol je masa tu...aku epi sangat...susah pyh dorang wat benda ni...thanks a lot, i never forget this moment...

di pendekkan citer, aku buh je gambor kat cni...bio gambo plak becakap..aku dah penat taip..lagipun aku nak siapkan analisa keputusan pmr 2009. tinggal sket lagi...yeaaahhhhhaaa...

thankx for my beloved children, epi when i become ur mom...mummy sentiasakan doakan kejayaan kamu suma dalam pelajaran...n yang penting skali, berjaya dalam idup sebagai seorang mukmin yang sejati...

May Allah bless all of you.... (LUMTICS)

Love U More Than I Can Say...

No comments:

Post a Comment