Tuesday, January 5, 2010

hari kedua persekolahan 2010


hari ni hari kedua persekolahan di Sek Men Agama Al- Falah...waktu pagi aku takde la busy sangat..memandangkan arini masih lagi kamu guru2 tak dapat jadual individu lagi maka kami terpaksa menggunakan jadual tahun lepas. hari ni aku cuma ada 1 subjek saje..subjek Pengajian Am (Kertas 2) 6 ATas...aiseh...mula aku poning...ye la, tahun ni aku da tak ngajo subjek tu..subjek tu da di serah pada yang lebih pakar : CT n Wana. kalo form 6, aku cuma di tugaskan ngajo MUET shj...

lalu aku menghayunkan langkahku ke meja Puan CT, bertanyakan pada beliau..apakah aku harus masuk kelas 6 atas atau tak. dia kata tak yah le k.lind. aku pun on je...hehehe..ye le, suma buku P.A aku dah serahkan kat dorang...lagipun tahun ni, aku dah tak jadi Ketua panitia P.A da...kekeke..susah woooo...ngajo P.A ni, ku rasa diriku seperti orang 'veteran' plak...hik3...(ni kenyataanku shj, takde kena mengena ngan yang idup @ pun mati)...

so, hari ni aku cuma p photostat analisa exam pmr 2009. masa aku sdg menunggu ngan pnuh tawadduknya pengetua sain kertas analisa tu, aku dapat surat 'chenta' dari PK 1. aiseh...ada meeting lak arini...meeting utk AJk Kurikulum..kul 1..spjg nunggu meeting, aku bertungkus lumus kemas mejaku yang penuh ngan buku n kerts2..penuh bertaburan atas meja...ku tak peduli pe org kata, yang penting aku nak kemas gak meja aku tu!...ada beberapa org rkn skeje ku memandang ke arah meja ku ngan pandangan bermakna..tapi tu suma tak memberi efek kat aku pun...kekeke...aku eat MC Dono je...kekeke...

duk kemas meja, tekak aku da terasa kering kontang,,ye le, aku wat keje tanpa kesejukan dari sang kipas...panas aku...berpeluh2 la jugak...tahan n sabo je la...pastu wana ajak aku p minum kat kantin, aku on je..terus aku ajak ziah skali..lepas siap mlantak kopok leko n air nescaffe o ais, aku blah masuk balik blk guru...sambung balik kemas meja...bunyi jam Casio aku tut..tut...dah menandakan masuknya pukul 1...kekeke..aku pun bergegas p bilik meeting..

kat bilik meeting, dah ada da beberapa org cekgu dalam bilik tu..aku pun masuk n tunggu mesyuarat bermula..wana duk seblh aku..meeting berjalan lancor ikut agenda..tiba time aku kena present analisa...aku ngan muka poyo nye, amik microfon dari PK1 dan bermulala presentationku...masa aku duk tengah present tu, tiba2 datang idea gile dalam kepala aku...ceh! time tu plak datang nye..tapi aku kontrolkan diriku..."lind...sabo...jangan wat keje gile!" kata aku dalam hati...nak tau pe idea tu? aku tiba2 rasa suara aku cam sdap je bila berkumandang dalm bilik meeting tu...aku rasa nak nyanyi...cam wat konsert plak...kekeke...maklumla da lame aku tak nyanyi...dari kecik aku wakil skolah dalam nasyid sampai form 2...lepas tu aku fokus study..solo nasyid katakan..dapat mic rasa nak nyanyi wei...nanti la, kalo aku duk sorang2 dalam bilik tu, aku nak nyanyi gak..kekeke..ok tak idea ni? muahahahaha..

meeting ni start kul 1 sampai kul 3.30 ptg...dah naek kematu punggung aku duk dalam bilik meeting ni...bosan nye...bile la nak abih, rungutku dalam hati...mujo la cik abang tercinta ada menemani...aku duk msg ngan dia..takde la bosan sangat aku dalam tu...kekeke...mujo dia sentiasa ada menemani aku setiap waktu...kalo idok...mula idup aku rasa kosong...tak msg@tak dnegar sore dia dalm sehari, tak duk diam aku di watnya..penangan cinta..gini le gamoknya...kekeke...

tepat kul 3.30, meeting abis..aku n rakan2 yang lain2 cepat balik ke destinasi..aku da r tak solat lagi..lepas solat, aku makan mee goreng yang zue beli...nak kate sedap cam kat hotel, penipu la kan? tapi aku tak kesah, makan aje...hehehe..pastu aku online coz nak chat ngan si dia...tu je la kisah idupku untuk hari ni...sok tak tau lagi pe yang akan jadi...apa yang pasti, esok tetap akan datang....

1 comment: